Bel me terug

Stel hier je vraag

Noodnummer: 040-8200324
Complementaire geneeskunde: 040-7113026

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief

E-mail adres:

Psychische stoornissen

IJzer deficiëntie syndroom

Als bij het invullen van onderstaande vragenlijst op zijn minst een punt is behaald, moeten de waarden voor ferritine en hemoglobine worden gemeten. Als het Ng/ml ferritine minder dan 50 is, dan is het ijzer deficiency syndroom bevestigd. Het bloedonderzoek kunt u laten doen via de kliniek. Indien echter het hemoglobinegehalte zeer laag is, bij vrouwen onder de 7,5 en bij mannen onder de 8,5 mmol, dan gaat het om een bloedarmoede door ijzertekort. In beide gevallen dient de ijzeropslag met de nodige hoeveelheid ijzer te worden aangevuld.  Bij 80% van de patiënten is de behandeling met ijzer infusen effectief en duurzaam gebleken. Deze patiënten leden daadwerkelijk aan ijzer-deficiëntie.

wetenschappelijke informatie

Vragenlijst ivm het IJzer deficientie syndroom

Heeft u:
vermoedheidsklachten?
concentratie stoornissen?
depressieve gevoelens?
slaapstoornissen?
hoofdpijn?
nekpijn?
duizeligheid?
haaruitval?
broze nagels?
rusteloze benen, restless leg?
Totaal antwoorden met JA
1 tot 2 punten: IDS mogelijk
3 punten: IDS waarschijnlijk
4 punten: hoge waarschijnlijkheid bestaan IDS

Ozontherapie

Ozon is eigenlijk niets meer dan een bijzondere vorm van zuurstof. Een kleurloos gas dus. Je kan het niet zien, maar wel ruiken. Onze neus is zeer gevoelig voor ozon. Zelfs in heel lage concentraties (bv. 0,02 milligram per m3 lucht) ruik je het direct. Een zuurstofmolecuul bestaat uit 2 atomen zuurstof. Voegen we daar een derde aan toe dan ontstaat een molecuul ozon, ook wel 'superzuurstof' genoemd. In de scheikunde is zuurstof O2, ozon O3. Ozon is pas in 1930 in Duitsland ontdekt. Toch is het een belangrijke chemische verbinding. Het vormt in de atmosfeer een laag die de schadelijke UV-zonnestraling opvangt, en is daarmee voor mens en milieu onmisbaar. De belangrijkste eigenschap van ozon in toegepaste vorm is zijn desinfecterende werking, waarvan men niet alleen in de geneeskunde gebruik maakt, maar ook in de industrie, onder meer bij de zuivering van water en de productie van drinkwater. De anti-infectieuze werking van ozon is 600 maal sterker dan die van chloor!

De therapie
In de geneeskunde worden de twee belangrijkste eigenschappen van ozon voor therapeutische doeleinden aangewend: zijn ziektekiemdodende werking en zijn sterk oxidatieve en bloedcirculatie bevorderende vermogen. Afhankelijk van de aard en urgentie van de klacht wordt ozon op diverse manieren ingezet. Het onderzoek naar de geneeskundige eigenschappen van ozon is ver gevorderd, vooral in Duitsland. Voor veel Nederlandse artsen is ozontherapie 'nieuw'. 'Onbekend maakt onbemind' leidt dan soms tot onterechte vooroordelen. Het ozononderzoek vindt plaats aan diverse universiteitsklinieken, en de resultaten worden regelmatig gepubliceerd.

Natuurlijk & ongevaarlijk
Ozontherapie is een natuurlijke geneeswijze. Er worden geen farmaceutische producten gebruikt. Bovendien zijn er geen gevaren verbonden aan deze therapie, indien zij wordt toegepast door een ervaren arts. Elke kwalificatie dat ozontherapie 'gevaarlijk' zou zijn berust op het misverstand dat ozon - bij inademing in grotere hoeveelheid is het namelijk giftig voor de longen - door de mond zou worden toegediend. Dit is nimmer het geval. De combinatie van speciaal ontwikkelde apparatuur samen met de ervaring van de ozontherapeut zelf, zorgen voor een volkomen ongevaarlijke techniek.

Ozon kan worden ingezet bij:

• Weerstandsproblemen
  • Infectieziekten
  • Huidproblemen
  • Leverziekten
  • Darmproblemen
  • Stoornissen van de bloedsomloop
  • Depressies
  • Langdurige pijnen
  • Allergieën
  • Kanker
  • Anti-aging

In landen als Cuba, Rusland, Duitsland en India wordt ozontherapie in ziekenhuizen toegepast.

Bekijk onderstaande documentaire over Ozon:

Download hier het volledige informatie rapport over ozontherapie.

Bio-identieke hormoon therapie

Bio-identieke hormonen zijn exacte replicas van hormonen die van nature in ons lichaam aanwezig zijn. Dit in tegenstelling tot synthetische hormonen, hoewel we beide typen hormonen in laboratoria maken. Afhankelijk van wat uw klachten en de hormonen die uw lichaam nodig heeft, schrijven we bio-identieke hormonen voor, zoals oestrogeen, progesteron, testosteron, schildklierhormonen, DHEA, melatonine, enzovoort. Het is niet onwaarschijnlijk dat al bepaalde hormonengebruikt. De pil en de cortisone bijvoorbeeld zijn hormonen. Zelfs vitamine D is eigenlijk geen vitamine, maar een pro-hormoon. Door ons steeds stressvollere leven, slechter wordende voeding, te weinig lichaamsbeweging en gebrek aan spiertraining daalt de hoeveelheid hormonen in ons lichaam. Met alle gevolgen van dien.

Veel mannen en vrouwen hebben al gedurende decennia met succes bio-identieke hormonen gebruikt. Mannen die lijden aan de symptomen van andropauze (ofwel penopauze) of vrouwen die lijden aan de menopauze of perimenopauze (periode die de naderende menopauze aankondigt) kunnen veel baat hebben bij bio-identieke hormonen.

Onderzoekers verklaren in bekende medische tijdschriften dat de bio-identieke hormonen oestrogeen en testosteron niet alleen veilig zijn, maar ook een positief effect hebben op ziekten zoals osteoporose.

Oprah Winfrey was totaal uit balans door de menopauze, totdat ze bio-identieke hormonen ging gebruiken.

'Ik heb meer dan twee jaar lang 's nachts bijna geen oog dichtgedaan door hartkloppingen', schrijft Oprah (55) in O, The Oprah Magazine. Ze was helemaal uit balans. Het was alsof al haar levensenergie was opgedroogd. 'Jouw hormonale tank is leeg,' stelde haar gynaecoloog vast.

Oprah: 'Mijn ogen vulden zich met tranen. Eindelijk iemand die het begreep en een oplossing had.'

Ze kreeg bio-identieke hormonen voorgeschreven. 'Na drie dagen zat ik beter in mijn vel, was mijn brein niet langer mistig en mijn geheugen scherper. Ik ging weer zingend en vrolijk door het leven.'

Klik hier naar een video over bio-identieke hormonen.

Hart & Vaat Infuus therapie

Met deze therapie reinig je dichtslibbende bloedvaten om de bloeddoorstroming te bevorderen en daardoor de zuurstofhuishouding in het lichaam te verbeteren. We gebruiken daarvoor een serie specifieke pijnloze infusen (1 of 2 maal per week).

Bij Hart en vaat infuus therapie ter preventie van vaatziekten en ter verbetering van de algehele vitaliteit plannen we een in overleg met de arts een kuur van 20 of 30 infusen verspreid over een aantal weken/maanden. In het begin in een iets hogere frequentie om een goede aanvangsreiniging van de vaten te bewerkstelligen. Daarna over telkens langere periodes gespreid.

Bij Hart & Vaat therapie als behandeling van klachten schrijven wij gewoonlijk 20 infusen voor. In sommige gevallen kunnen dit er 30 zijn. U komt hiervoor tijdens de kuur, variërend per persoon en afhankelijk van de indicatie, van één tot twee keer per maand naar de kliniek. Zowel bij een preventieve kuur als bij behandeling van klachten, volgen nog enige vervolginfusen om het verkregen resultaat op peil te houden.

Voor meer informatie kunt u het E-book downloaden.

Wilt u meer informatie of weten of u voor deze therapie in aanmerking komt, dan kunt u contact opnemen met onze kliniek op telefoonnummer 040-7113026

Pro-aging therapie

Bent u ook van mening dat kwalen en ongemakken horen bij het ouder worden? Natuurlijk komen er beperkingen met het verstrijken der jaren, maar u wilt toch ook zo lang mogelijk gezond en actief blijven en van het leven genieten? Dan is er goed nieuws voor u. Onderzoek wijst uit dat u uw gezonde jaren kunt verlengen door een gezonde leefstijl. Een therapie met natuurlijke of bio-identieke hormonen kan hier ook een belangrijke bijdrage aan leveren.

Voor meer informatie over deze therapie kunt u contact opnemen met onze kliniek via telefoonnummer (040) 820 02 66.

Stel je vraag

Ons adres