Bel me terug

Stel hier je vraag

Noodnummer: 040-8200324
Complementaire geneeskunde: 040-7113026

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief

E-mail adres:
Parkinson/ Glutathion infusen

Dr. Perlmutter (Neuroloog) uit Amerika heeft het verband ontdekt tussen de schade die vrije radicalen aanrichten in de hersenen en de ziekte van Parkinson. Voor de behandeling van Parkison pakt hij de schade door vrije radicalen aan door gebruik te maken van een sterke antioxidant: glutathion.

Klik hier voor het radio interview over de behandeling ziekte van parkinson met glutathion infusen.

Zie hieronder een video over deze behandeling en de opmerkelijke resultaten die er mee worden bereikt.  Voor de behandeling dienen we de glutathion intraveneus (direct in de bloedbaan) toe.

Achtergond informatie over glutathion therapie:
Glutathion is een antioxidant die door het lichaam zelf wordt aangemaakt. Deze stof is van vitaal belang voor de gezondheid van de hersenen en voor een goede leverfunctie. Patiënten met de ziekte van Parkinson hebben een groot tekort aan glutathion. Dit feit wordt over het hoofd gezien door de conventionele en gebruikelijke benaderingen van deze ziekte. De gebruikelijke behandeling richt zich bijna alleen maar op het stimuleren van dopamine beschikbaarheid. In een studie uitgevoerd in Italië, kregen Parkinson patiënten intraveneus glutathion tweemaal daags gedurende 30 dagen. De deelnemers werden met tussenpozen van een maand tot zes maanden onderzocht. Alle patiënten waren significant verbeterd na de therapie met glutathion. Er was sprake van een 42 procent daling in invaliditeit. Zodra glutathion therapie stopte, stopte ook het effect. De onderzoekers rapporteerden dat er vrijwel geen bijwerkingen zijn van de behandeling.
In 1998 begon Dr. Perlmutter met het toedienen van intraveneuze glutathion aan zijn patiënten in het Perlmutter Health Center (U.S.A.). Na de eerste toediening ervaren de patiënten vaak al na 15 minuten een verbetering van de symptomen. De Parkinson patiënten die behandeld zijn met glutathion ondervinden een grote verbetering ten aan zien van stijfheid, mobiliteit, spraak, humeur en trillen. Dr Perlmutter heeft rolstoel patiënten weer zien lopen na een paar behandelingen met intraveneus glutathion.
Glutathion is de meest krachtige antioxidant in de hersenen, en biedt bescherming van de hersenen tegen schade door vrije radicalen. De progressie van de ziekte kan hiermee worden vertraagd.
Naast het feit dat glutathion de hersenen beschermd tegen de schade door vrije radicalen maakt glutathion de cellen ook gevoeliger voor dopamine. Uit de onderzoeken van dr Perlmutter blijkt dat glutathion therapie zeer goed werkt in combinatie met L-dopa, waardoor patiënten lagere doses van het geneesmiddel nodig hebben. Nog een ander voordeel van deze therapie is dat glutathion het ontgiftend vermogen van de lever verbetert. Hierdoor worden de hersenen beschermt tegen giftige stoffen die geassocieerd zijn met Ziekte van Parkinson. Glutathion kan niet oraal worden ingenomen omdat het wordt afgebroken in de maag voordat het de bloedbaan kan bereiken. Er zijn supplementen, zoals NAC en alfa-liponzuur, die de glutathion niveaus een klein beetje verhogen. Een echte glutathion boost wordt alleen bereikt als het direct in de bloedbaan wordt toegediend. Intraveneuze glutathion therapie is tot op heden de beste optie om glutathion spiegels significant te verhogen. Het lichaam heeft een constante bron van glutathion nodig om normaal te functioneren. Omdat Parkinson patiënten niet genoeg glutathion produceren dienen ze hiervoor behandelingen te krijgen. Normaal gesproken wordt intraveneuze glutathion therapie één tot drie keer per week gegeven. Elke behandeling duurt ongeveer 20 minuten.

Stel je vraag

Ons adres